Сучасний урок

500 верст історії
Позакласний захід для учнів 6-9 класів

Вч.   Історія - це пам'ять народу, життя видатних людей, це загадки й таємниці, це мистецтво й культура... Без історії не обходиться жодний політик, жодна родина, жодна гра.
Сьогодні на наш позакласний захід зібралися цінителі і любителі історії, а також усього прекрасного, що є в світі.
1  вед.          
                       Сьогодні знову свято в нас,
 Гостей прийшло багато, Ми раді привітати вас
 і гру свою почати !
2   вед.          
Це буде історична гра,Насичена, кипуча, Після уроків дітвора
 Стає смішна і балакуча.

1 вед.     Нам доведеться працювати,
              Не так як на уроці
             А ніби нас прийшли знімати
             УТ -1 і ще один
           І  ІНТЕР, як захоче,

2 вед.       Визначати переможців
Буде в нас журі поважне                  
  Воно буде, знаєм точно  
 Об’єктивне і уважне
 До членів журі запрошуються :
             Вч.                Ведучою в цікавій грі
                               Дозвольте все ж побуть мені.
Наша гра називається „500 верст історії". Учасникам доведеться пройти  п’ять  випробувань, кожне з яких варте 100 верст шляху і потребує багато знань і умінь. Переможе сьогодні та команда, яка буде більш ерудована, кмітливіша.
Отож, запрошуємо команди зайняти свої місця. Команди заходять в зал під музику з телепередачі „ЩО? ДЕ? КОЛИ?"
Сьогодні будуть змагатися між собою збірна команда дівчат 6-11 кл., яка називається „Фаворитки", та збірна команда хлопців 6-1І кл., яка називається „Тінейджери".

Нагадую правила нашої гри. Обидві команди пройдуть такі тури:

1       „Крилаті вислови"
2       „ЩО?ДЕ?КОЛИ?"
3       Жили чи не жили?
4       Фантастичне меню.
5       Футбол понять.


Тепер надамо слово капітанам команд для привітання.
Привітання команди «Фаворитки»

Ми фаворити – знанням відкриті
дуже цікавий предмет
Раді вивчати і показати,
Де ж він історії секрет.

Із історією ми товаришуєм
19 – тим століттям ми мандруєм

швидко там пливли роки
і події там стрімкі.
Битви, класові бої, мануфактури;
Хто поніс який урон,
Захопив чужий хто трон,
І, звичайно, там яка була культура.

Ми вам цікаво  доведем славу
давніх звитяжних років.
Усі кмітливо журі на диво
Розкриємо секрети віків.


Наш девіз:  «Ми любимо історію, і у неї ми фаворити»
Привітання команди «Тінейджери»
Ми тинейджери розумні та кмітливі
Історію під силу нам вивчати
Всі події, що відбулися важливі
У ХХ столітті маєм знати.

    Складний ХХ вік, вік воєн і проблем
Змінив цей вік весь світ
Нейтронним його звем
    Відкрито в космос шлях, дорогу до зірок
Учений – модний фах
До нових звершень крок

     Ми усім доведем спроможність
Знати, змагатись  і досягати
     І фаворитки нам не завадять
У цих змаганнях перемагати


Наш девіз:   « Історія – це сила, знання її важливі».



Вед.    На весілля богині Феміди і героя Пелея було запрошено багато богів, але богиня розбрату Еріда не одержала запрошення..
Еріда. Всі говорять нібито через мене почалась Троянська війна. Але скажіть чесно: „Хто заварив кашу? Я чи вони? звісно ж, боги! Пройдуть поруч, і роблять вигляд, що мене тут і немає. Зате, коли ч їм потрібна то тільки й чути: „Ерідо, дорога, підбий фракійців до склоки, ато вже сил нема терпіти їх нахабство!", „Ерідо, твій брат Арес жаліється, що вже давно не було війни", „Ерідо, Аїд обурений, в його царство приходить все менше і менше душ!" І я, дурна, приймаюсь за діло, влаштовую прикордонні сутички, а може цим людям зовсім і не кортіло воювати? А коли боги зібрались повеселитись то зразу підняли крик „кого ви хочете позвати! Ер іду з її розбратом?" Ну це вже занадто! Невже і мені не можна повеселитись? Я ось, навіть і подарунок приготувала..
Вед. Який подарунок приготувала богиня Еріда?
(Відповідь учасників команд)
Вед. Зевс, до якого звернулися богині, щоб розсудив їх, направив богинь до Паріса, сина троянського царя Пріама.
Кожна з богинь обіцяла Парісу винагороду: Гера - володарювання над Азією, Афіна - військові успіхи та славу, Афродіта пообіцяла найвродливішу жінку на землі - прекрасну Єлену, яка була дружиною спартанського царя Менелая. Паріс віддав яблуко Афродіті. Афродіта допомогла викрасти Єлену. Це і послужило причиною  Троянської війни. Так пояснюють міфи Еллади.

Вч.   Розпочинаємо гру. Як ви вже здогадались, перший тур нашої гри присвячений крилатим висловам. Командам потрібно пояснити значення крилатого вислову і коротку історію його виникнення.

   Капітани команд по черзі вибиратимуть картки з крилатими висловами, на підготовку дається 1 хвилина.

—троянський кінь;
   Ахіллесова п'ята;
   Піррова перемога;
       поділяй і владарюй ;
- Драконові закони ;
   Гордіїв вузол ;
   марафонський біг ;
--  лаконічна мова.

Вч.    А тепер слово надається журі для підбиття підсумків І туру.

Сценка  «На уроці історії»

вч. Клас до уроку готовий? Відповідає.... Іванов!
(Виходить Іванов)

Вч. Розкажи нам про Першу світову війну. Питання зрозуміле?
Ів. А як же! Ну-у... почалась війна... давно...
Вч. Коли?
Ів. Ну-у... вообщім... дуже давно...

Вч. Та ти згадай, згадай! Ну-мо зберись і відповідай на запитання!
Ів. Ну...там ....якийсь фараон... по-моєму Наполеон... Хотів весь світ завоювати ну.... і почав... армію збирати...
Вч. А ти не переплутав вік?!
Ів. Ні-і-і я ж нормальний чоловік. До того ж ви нас так учили і на уроці говорили...
Вч. Хто?! Я? Так вам говорила? та... добре... слухаю я далі...
Ів. Ну.... ось зібрався він в похід...
Вч. Хто?

Ів. Чінгісхан! Весь наш народ він віроломно захопив... і рабами зробив. І так ми до-овго в рабстві жили, і прямо скажу не тужили! Та ось прийшов удільний князь... і „перестройка" почалась...

Вч. А, як же все-таки війна?
Ів. Війна?А., так... була війна. Війна була.... страшна.Але перемогли все-таки наші, червоні! Бо Ленін на броньовиці з червоним прапором в руці ввірвався в Білий дім... і... наказав рабам своїм проголосити владу рад плюс електрифікацію для швидшої реалізації...
Вч. О, Боже мій! А де ж війна?
Ів. Війна? Яка війна?
Вч. Та Перша ж , світова!
Ів. Ну... да., була війна, і мабуть даже світова! По шиї Гітлер получив і мир у світі наступив. Ну., ми не будем про деталі. Про те як в Греції раби повстали, як всі вони навперебій за Жанною д'Арк ішли у бій, щоб вічний мир завоювати!
Вч. Не треба далі. ...Зупинись...  ну, що ж , ти на «відмінно»  потрудивсь!? (Вчитель непритомніє)



Вч. А тепер переходимо до другого туру він називається „ЩО? ДЕ? КОЛИ?"
Команди отримають однакову кількість запитань. Переможе та команда, яка
дасть більше правильних відповідей. На обдумування відповіді дається 10
секунд.

Питання для першої команди.
1. Яка країна була батьківщиною лаконічної мови? (Спарта)
2.3 якого матеріалу були побудовані стародавній Єрихон, Вавілонська вежа і
більша частина Великої китайської стіни ? (Із землі)
3.      Хто       запровадив перші школи на Русі? (Князь Володимир)
4.      „Вікінг" у перекладі означає „шукач пригод". Як, на вашу думку, ховали вікінги своїх померлих вождів ?
(Спалювали на кораблях, вірячи, що на цьому кораблі душа воїна підніметься на небеса.)
5.      Коли в Греції ніхто не воював?  (У період олімпійських ігор)
6.     Яка відстань між Царгородом і Константинополем?   ( це одне й те саме місто)
7.     Хто побудував Софіївський собор? (Ярослав Мудрий)

8.     Як називається історичний твір в якому опис подій відбувається за роками? (літопис)
9.      Хто  з вчених першим довів, що Земля обертається навколо Сонця і навколо своєї осі?  (Микола Коперник)
10. Яка церква утворилась внаслідок берестейської унії?  (греко-католицька, уніатська)

Питання для другої команди.
1.    Який князь був засновником династії Рюриковичів в Україні?
(Ігор)
 2  Завдяки чому греки виграли Троянську війну? (Завдяки коню.)

3  Якому з українських гетьманів за розпорядженням церковної влади щорічно проголошували анафему до 1917 року?
(І.Мазепі)
4.      Як         давні греки називали Чорне море? (Понт Евксинський)
        5.          Яка тварина є символом Риму?  ( вовчиця)
6.      В якій країні вперше стали пити чай з фарфорових чашок і писати на папері?  (Китаї)
7.      Як називався козацький човен?  (чайка)
8.      Хто першим відкрив морський шлях навколо Африки і Індію?  (Васко да Гама)
9.На якій мові говорили римляни? (На латинській)
10.Яка релігія вважалась державною в Великому князівстві Литовському? (Православна)

Журі підбиває підсумки ІІ туру

Вч.  А зараз  ми запрошуємо вас на славний острів Хортицю – колиску  українського козацтва
Сценка «Як приймали в козаки»
Козак. Хто це до нас на Січ забрів?
Парубок. (Встає і кланяється) Здорові були панове -козаки.
Козак. Що привело тебе сюди, парубче?
Парубок. Та от втік од пана (кланяється). Прийміть, панове, до свого товариства.
Козак. А що ти вмієш робити?
Парубок. Та багато дечого вмію: і коня кувати, і на коні їздити, і, якщо треба, шаблю в руках тримати, і гарну пісню заспівати, ну і, звичайно, кашу варити.
Козак. О, добре. От ми будемо сіно косити, а ти кашу варити.
Козак II Дивись, же вари так, щоб не була сира, але щоб і не перекипіла. Коли буде готова так ти вийди на курган і клич нас, ми почуємо і прийдемо
(Козаки виходять. Парубок варить кашу, пританцьовуючи; зварив кашу і кличе козаків.)
Парубок. Гей панове -молодці, ідіть кашу їсти! (Козаки мовчать)
парубок, ну і чорт з вами, коли мовчите! Буду я один кашу їсти (відходить). От тут погуляти мені на просторі (співає, пританцьовує)
(Заходять козаки)
Козак. О, це наш козак!

Парубок. Де вас чорт носив , панове? Кликав я вас, кликав та й охрип, так потім, щоб не захолола каша, почав сам їсти.
Козак. Ну, джура, вистачить тобі бути хлопцем. Тепер ти рівний нам козак.

Козак II   Ідем, нехай писар запише в наше товариство (всі ідуть до писаря)
Писар. Нумо, підійди-но ближче чоловіче! Звідкіля ти такий?
Парубок. З полтавської я, батьку.
Писар. У Бога віруєш?
Парубок. Вірю.
Писар. Горілку п'єш?
Парубок. А хто ж її не п'є?
Писар. Виходить , ти вільний козак?
Парубок. Та вільний, хоч мав пута у вигляді жінки.
Писар. ТО ти покинув жінку? Еге-ге, недобре це діло, чоловіче.
Парубок. Кинув, батьку, як тільки побрались, бо не вміла борщ варити.
Писар. О, то ти справжній козак! Як кличуть тебе, хлопче ?
Козак І         Та так і пиши: козак Борщ.
(Виходять козаки з піснею....)
Вч.    Все наше життя – історії буття
Від первісного суспільства і до сьогодення.
Античний, стародавнійт світ,
Історія держав усіх,
Закони, акти і правління,
Постійні війни за життя,
Нові державотворення,
Королі і президенти,
Рабовсасники й царі
Кріпаки-невільники
Та селяни-трударі
Всі історію творили
Всі в історії жили.


 Переходимо до третього туру . Він називається „Жили чи не жили?"
Команди отримають картки з іменами видатних персонажів. Завдання таке: потрібно викреслити тих осіб, які не існували в дійсності, час на виконання завдання 3 хвилини.
Мінос, Хаммурапі, Тутмос, Прометей, Дон Кіхот, Семіраміда, Ганнібал, Аполлон, Солон, Геродот, Шерлок Холмс, Ілля Муромець, Гільйотин, Сізіф, Пандора, Аристотель, Нострадамус, Хеопс, Спартак, Арес.
Журі підбиває підсумки ІІІ   туру
Танець   «Варенички
Вч.-    А тепер час перейти до наступного етапу. Наш наступний
конкурс називається „Фантастичне меню"
Кожна команда отримує записане на папері своєрідне меню:
Осетрина заливна, телячі відбивні, шашлик із свинини, картопля „фрі", портвейн „Кримський", пиво баварське. У вас є також список гостей. Кожному з них потрібно підібрати страву, від якої він відмовиться, та пояснити причину відмови. (Час виконання завдання - 3 хвилини)
Щоб перевірити, чи правильно ви виконали цю непросту задачу, знову ж таки, обміняйтеся листочками і називайте по черзі правильні варіанти.
Отже, монгольський хан відмовиться від осетрини, бо риба у монголів священна істота.
Індійський раджа відмовиться від телячих відбивних, бо корова у індусів - табуйована тварина.
Турецький султан не буде їсти свинини, іслам забороняє її вживати.
Київський князь не буде їсти картоплі, тому що йому не знайомий цей американський овоч.
Давньогрецький оратор не стане пити портвейн, бо вино не розбавлене водою.
Німецький барон відмовиться від пива, бо в середні віки воно вважалося напоєм простолюду.
Вч.    А зараз до вашої уваги аукціон на якому можна придбати на вибір живий товар - кріпаків. Готуйте гроші, панове!
Вед.   Ахтунг!(Зр.) Увага(3р.)
Запрошуються на аукціон багаті й худі, бідні і товсті, балакучі і мовчазні!
тільки сьогодні і тільки в нас ви можете купити-продати, обманути та обкрутити, поміняти шило на мило, знайти на свою голову щастя, горе, радість, смуток чи проблеми.
До вашої уваги лот №1 Продає пан Цуцик кріпачку Степаниду на прізьвисько „Мобілка" дуже не замінима річ у господарстві. Люба інформація, що блукає селом, негайно ж буде повідомлена у вуха. Дуже невибаглива до харчів: Досить кожного вечора надіти їй на голову чехол з ковбасою та часником і аромат цієї смакоти зарядить вашу помічницю на весь наступний день. До кріпачки додається чехол та ковбаса і часник багаторазового використання.
Стартова ціна 5 білетів з зображеннями американських президентів. Хто більше? ... Продано!
Вед. Лот №2
Пан Грузиземлю продає кріпака Василя Трактора, характер спокійний, інколи деренчить. Оре землю півтора га в годину. В набір до кріпака додається орало, салідол для змащування губ та його дружина на прізвисько Прицеп. Стартова ціна *              баксів. Хто більше?     Продано!
На сцену вибігають люди. Крики, суматора.
Ведучий питає:
------ Що трапилось? Хто такі? Тихіше!
Італьян.   Ми (з італьянським акцентом) італьяно, приехать к вам
купіто кріпак Шевченко. Гдє єсть пан Енгельгардт?

Енгел. - Кто єто меня здесь зовет? Кому нада етот інвалід Шевченко?

Італ - О, сеньйоро, привето, ваш Шевченко буде бити по мячето енд зобивать гол!
Енгел.-- Що за неподобство? Це неслихано щоб мій кріпак забивал голих людей. Ви, капиталисти  там совсем извращенцами стали!
Італ. О, как ви могли подумать?! Ми єсть іграть футбол і предлагаем много валюта за Шевченко.
Енгел.   —А!? Футбол! Єто гут! Дастіш фантастиш! (Махає рукою і йому приводять Шевченка)
------  Так я ж с ним лично фізподготовкой занимался: пригаєт
как кенгуру, відіт поле как жираф, бегает как страус 100 метров за 3 секунди от хати до ближайшего куста. Вообщем хороший малий і єто фігня что ноги клюшкой.
Я єго просто в США хотел продать в хокей там играть. 20 доларов і он ваш!
Італ —    О'кей! Сделка состоялась,
пісня
Ой там на току, на базарі                                                    Пани кріпаків продавали
А я сам до ладу  і своїх поведу
Та й продам..

Вч.—    Ось ми і вийшли на фінішну пряму. І саме в цьому турі буде остаточно визначено переможця нашої гри. Отож завдання на останній відрізок нашого шляху. Конкурс називається „футбол понять". До цього конкурсу команди готувалися заздалегідь. Кожна команда підготувала перелік понять. Суперники повинні дати їх визначення. Члени команд відповідають по черзі. Капітани - призначаються воротарями. Якщо хтось із команди не знає правильного визначення, тоді відповідь дає воротар. Коли ж і воротар не знає відповіді - команді зараховується гол. Виграє та команда, яка пропустить менше голів. Отож, розпочинаємо.
Поняття для першої команди.
Що таке демократія? (Влада народу)
2   Хто такі гугеноти? (Протестанти у Франції)
3      Що таке меса? (Католицька церковна служба)
4      Що таке десниця? (Права рука на Русі)
5          Що таке дитинець?  (Укріплена частина руських міст) 
6       Що таке індульгенція? (Грамота про відпущення гріхів)
7       Хто такі смерди?  ( вільні селяни на Русі) 
8        Що таке фреска?    (Картина написана фарбами на свіжій вогкій штукатурці)
9       Що таке мумія?    (Тіло померлого, просякнуте спеціальною смолою для запобігання його розкладанню)
10    Що таке контрибуція?  ( Грошове відшкодування переможцю у війні)
Поняття   для другої команди.
1       Що таке олігархія? (Влада небагатьох)
2       Хто носив ім'я Темучін? (Чингісхан)
           3 Хто такі конкістадори? (Іспанські завойовники)
4 Хто такі єретики? (Люди, які не підтримують поглядів панівної церкви)
5 Що  таке донжон?  ( головна сторожова вежа в середньовічному замку)
Що таке монархія?  ( система управління держави одним володарем)
Що таке полюддя? (збирання князем із дружиною або його представниками данини з підлеглого населення)
8   Хто такі яничари? (Турецьке піхотне військо)
Хто така Аврора? (Богиня вранішньої зорі в Стародавній Греції)
          10    Що таке галера?   (Турецьке військове багатовесельне судно) 




Підбиття підсумків гри
Нагородження переможців
Фінальна пісня




Комментариев нет:

Отправить комментарий